Fradrag fra underskud i firma, hvor meget ?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej,
Jeg er kommet lidt i tvilv om jeg dengang jeg var selvstændig for 4 år siden fik
det fradrag jeg skulle have.
Jeg led det år af et underskud på ca 400.000 som enkeltmandsfirma.
der er i årsopgørelsen blevet trukket omkring 23900 kr værende fra underskud i firma.
er de 23900 nok ud af et underskud på 400.000 ?
Og hvis ikke kan det overføres til 2008 opgørelsen ?
(skat har jo lukket så jeg spørger herinde nu, for at få hurtigere svar).
Jeg led det år af et underskud på ca 400.000 som enkeltmandsfirma.
der er i årsopgørelsen blevet trukket omkring 23900 kr værende fra underskud i firma.
Henvend dig til din revisor, han må jo have regnskabet for din virksomhed!
Måske de 23.900 er et nettobeløb, beregnet som: din løn fra firmaet – underskuddet?
Havde ikke nogen revisor på mit regnskab, lavede det selv og opgav selv momsen.
Skylder da også stadig 45000 + 2 x 16000 i renter fra det år. (en del importvare derfor positiv moms men negativ regnskab).
Derfor det kunne være godt hvis man nu kunne få 10-20-50k tilbage i skat og betale momsen ud. der er jo 12% på momsen i renter hvert år.
Så skriv eller ring til Told og Skat, som nok kan forklare dig alt om hvordan din skat er blevet beregnet ud fra dine indberettede oplysninger.
Og heller i dag end i morgen for dit evt. krav kan hurtigt blive forældet eller rettere bliver det efter 5 år.