personfølsomme data
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej.
Jeg har mistet min pung, indholdende visa og mastercard, der dog blev spærret straks jeg opdagede det.
I min pung lå desuden kørekort samt sygesikringsbevis, og mit spørgsmål, er om mine oplysninger kan misbruges og i givet fald til hvad ?
Som jeg ser det kan der ikke opnås forbindelse til netbank, div offentlige registre da der i begge tilfælde skal bruges koder, eller digital signatur som der jo ikke ligger oplysninger om i pungen, og hvis de forsøger at bestille vil disse sendes til min adresse pr. post. Så har jeg reelt noget at frygte, og i givet fald hvad ?
/Kamuzu
En person der har fået frataget kørekortet for livstid vil være “glad" for dit kort !
Sygesikringsbevis kan misbruges til mange ting. eks. Låne dyre bøger,plader,DVD på biblioteket og beholde det – Du får rykkerbrevene og regningen.
Hvor jeg bor skal man taste pinkode i forb. m. udlån. Gælder det ikke generelt?
CPR-nummeret er smart da det gør en masse administration lettere, men det gør det desværre også muligt at lave hel en masse ulovligheder, især sammen med navn og adresse.
Prøv at ringe til din bank og opgive navn, cpr-nummer/kontonummer og spørge/bede dem om forskellige ting… jeg er bange for du bliver overrasket 🙂 Prøv det samme med din læge…
http://www.it-borger.dk/sikkerhed/cpr-numre-synlige-pa-nettet/
Et andet eksempel, jeg har lige været på skitur og lejet ski i sverige, her var sygesikringskortet eneste legitimation. Dvs. hvis jeg brugte dit kort og glemte at aflevere skiene – gæt hvem de tager fat i 🙂
Jo, man skal bruge pinkode sammen med sit sygesikringsbevis, når man låner bøger, musik, film m.m. på biblioteker i Danmark.