Ændring af margianl på Ciborbundet udlånsrente
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej Alle,
Vi har et lån som vi i sin tid meget eksplicit fik bundet til Cibor 3 måneders renten. (det har jeg mails der bekræfter helt klart) Banken har nu hævet renten ca. 2 % udover det som Cibor er steget med en argumentation om at æmstændighederne er ganske særlige grunder krisen osv. Bankrådgiveren siger der er ganske få store engagementer hvor det ikke er sket men vil ikke garantere at der er kunder som har undgået en sådan forhøjelse.
Jeg mener ikke det er ok, banken indgik en aftale med os og er nu ramt af krisen hvilket de så vil vælte direkte over på os.
Blvier jeg nødt til at leve med det eller?
På forhånd tak
Læs dit lånedokument, der finder du svaret.
der blev ikke oprettet et lånedokument eller det blev aldrig fremsendt. Jeg har mails der bekræfter aftalen med cibor 3 mdr. + en fast procent. Så det er ikke helt så enkelt.
jeg vil mene at det så følger bankens “standard låneaftale".
dvs. at banken kan ændre renten som det passer dem!
Jeg bad ved oprettelsen udtrykkeligt om at få renten låst fast til cibor da de tidlgiere har “snydt" på vægten (i mine øjne) ved at love et vindmøllelån til en billig rente og kort tid efter det var oprettet så hæve renten markant.
Vh.
tak for deltagelsen!