investering
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
hvor får jeg bedst forrentet 100.000 kr. med en tidshorisont på et halvt år…
Via MyBanker’s Opsparingsmodul: FIH-Erhvervsbank vil saldo være 101.850 kr efter ½ år
til en rente 3,70%
får på nuværende tidspunkt 6,1 procent i basisbank(anden opsparing) og vil godt have noget der kan matche det…er rimelig risikovillig…
Rimelig risikovillig???
Del din opsparing i to.
50% lader du stå i Basisbank til 6,1%.
50% lukker du ud på aktiemarkedet. På aktiemarkedet købes LIKVIDE aktier – og absolut max 3 fondskoder, gerne C20 aktier.
!!
Ovennævnte strategi er risikobetonet som aktiemarkedet er pt., men qua din risikoprofil, og dine afkastforventninger er løsningen formodentlig udemærket. Største minus ved strategien er din relativt korte tidshorisont.
Til orientering holder jeg mig selv delvist på sidelinien pt. – regner først med for alvor og gå med til september – oktober hvis de nuværende takter holder ved… :o/
Det er ikke muligt, at få mere end FIH tilbyder, ved en så lille opsparing.
Nationalbankens rente er jo faldet voldsomt de seneste par måneder.
Sønnens konto, der var 5% frem til 1. april er kun blevet tilbudt 2,25% ved 6 mdr’s forlængelse!
Bedste afkast er nok 5% obligation serie 2041 OA, der handles omkring kurs 95.
Men hvis renten stiger igen, så vil kursen jo falde.
Men god chance for at kursen stiger til 101 på denne serie, hvis den lange rente falder.