Gældsplaget fattigrøv søger billig bank.
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg er, som overskriften antyder, en gældsplaget fattigrøv der søger en billig bank. Jeg har lige betalt lidt over 4.000 i renter, og vil gerne finde ud af om det kan gøre billigere andetsteds.
Jeg er pt hos Nordea hvor jeg skylder ca 130.000 på en kassekredit – alm grundkonto, med en udlånsrente på ca. 13% (jeg betalte ca 14.500 i renter sidste år).
Ud over dette har jeg et gammelt SU-lån på små 80.000 (så vidt jeg husker) – som jeg afbetaler igennem staten.
Som prikken over i’et, er jeg arbejdsløs …
– Nogle forslag til en bank der er billigere?
Jeg tror desværre ikke, at nogle banker vil overtage en arbejdsløs med en forbrugsgæld på over 100.000 kr i det nuværende marked.
Men det er reelt ikke renten på gælden, der er problemet, men derimod gælden selv.
Selv ved et fald i renten til 8% vil ydelsen pr. måned kun falde med 320 kr om måned (og da rentefordelen bliver mindre, ikke nær så meget netto). Dette beregnet over en løbetid på 5 år.
Næh, problemet er en gæld på 135.000 kr uden sikkerhed.
Og Nordea er ikke nogen god bank for “fattigrøve", da deres koncept virker bedst for fordel+ kunder med et samlet engagement på mindst 250.000 kr.