Skift af bank
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej
Jeg har en andelsbolig og har her et lån ved Danske Bank med variabel rente. Renten ved dem er meget høj synes jeg og ville høre om i kunne anbefale en god og billig bank man evt. kan skifte til.
Jeg er åben for alle muligheder.
Mange tak
Lidt af et generelt spørgsmål syntes jeg. Der findes stadig over 100 banker i danmark som du vælge imellem.
Hvad er din løn før skat? Og dine aktiver og passiver?
Ser disse tal fine ud kan du blive kunde i stort set hvilken som helst bank.
Hvis ikke, så bliv i Danske Bank og forhandle evt. renten ned, hvis du evt. syntes den er lidt for høj. Et forsøg værd er de jo altid.
http://www.eikbank.dk/produkter/laan/AndelsPrioritet/renter_og_priser/Pages/default.aspx
Eik bank kan anbefales med deres rente på 5,3% indenfor de 80% af andelens vurderede salgspris.
Hvad er din rente nu?
Danske Bank oplyser om en rente i intervallet 5,5-10,5%, godt nok et vidt spænd.
Nordea tilbyder ligeledes 5,5% til deres fordel+ kunder, hvilket du automatisk bør blive, hvis dit lån er over 250.000.
Hvor ved du fra at man automatisk bliver fordelskunde ved et lån på over 250.000 kr. endsige at han overhovedet kan blive kunde i Nordea?
Det gør THSV heller ikke – han gætter og antager at kunden skal have mindste 5 af de produkter der opfylder betingelserne.
Men hvad nu hvis pensonen:
a) Ikke har forbrugslån eller kassekredit ved siden af andelsboliglånet
b) Ikke har et billån
c) Ikke handler værdipapirer
d) Her en billig forsikringsløsning, fx hos GF-Forsikring, som ikke ønskes flyttet?
Er Nordea Fordel+ så stadig en mulighed, THSV?
Eller holdt din grove generalisering ikke helt?