bidragssatser
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg har pt et realkreditlån i Nordea 4% afdragsfrit obligationslån, hvor jeg betaler 0,5248% i årlig bidragssats.
Når jeg benytter mig af mybankers sammenligning af bidragssatser, undrer det mig at Nordea kommer ud som den billigste med en sats på kun 0,384%? Er der nogen der kan forklare mig hvorfor der er denne forskel?
Forskellen skyldes nok, at du benytter den nuværende værdi af ejendommen.
Prøv at indsætte de værdier, der var gældende ved låneoptagelsen.
Dit bidrag passer med ca. 80% belåning!
Mens din nye beregnede bidragssats svarer til 58% belåning.
Tak for svaret. Ejendomsværdien er steget siden lånet blev optaget så lånet idag udgør en mindre procentdel, og en ny test i mybanker gav en højere procentsats da jeg ændrede lidt på værdierne. Vil det sige at jo tætterer på de 80% man låner jo større er bidragssatsen?
Jeps – jo større belåningsgrad jo højere bidragssats.
Nordea Kredit’s vægtede bidragsatser er for private:
0-50%: 0,3%
50-80%: 0,9%
Med en fuld belåning på 80% for man derved en samlet vægtet bidragssats på 0,5252%.
/Michael
(der som altid hellere må påpege at jeg arbejder der – ikke fordi jeg synes jeg har skrevet noget der er hverken positivt eller negativt, men så ved du det da og kan tage dine forholdsregler)