Morsø sparekasse
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Ang.højrentekonto
Jeg har fra Morsø sparekasse modtaget papir den 28 dec. hvor der loves 2.25%.
Jeg ser nu på deres hjemmeside at renten er 1.75%.
Hvad er det for en opførsel?
Ud fra den korte beskrivese du giver, er det ikke muligt at afgøre, hvad der er op og ned i den sag.
Det er rigtigt at i oktober, november og december var renten 2,25 % For januar , februar og marts er den fastsat til 1,75 %. Da Du imidlertid ikke kunne indskyde penge den 28.dec. men først 4. jan. og kun i januar, ville det da være rigtigst af dem og oplyse de 1,75 %. Jeg har været ude for det samme med Fåborg Sparekasse, der også manipulede og ikke spillede med åbne kort om en rentenedsættelse der var på vej og ikke kunne ses på deres hjemmeside, men blot i en lille annonce i Børsen.
Der mangler noget etik fra pengeinstitutterne på dette område.
Vedrørende højrentekonto i Morsø Sparekasse:
Jeg har også bemærket de forskellige satser, som sparekasen reklamerer med, dels på deres hjemmeside og dels på linket til højrentekontoen. På en mail-forespørgsel svarer spareksssen, at det ikke er den på linket nævnte rente på 2.25 %, der gælder, men kun den på 1,75 %. Så nu er det vist tid til at overveje en flytning af ens indestående?
½ % til eller fra.. Alle andre banker gør jo også sådan. Invester pengene i stedet, bare min holdning..
Ok det gør jeg,hvor er det bedst at investere? Obligationer
Obligationer vil næppe kaste det helt store af sig i 2010, hvor renten begynder at stige.
Nu tales der formentlig om max 50.000 kr. da det “kun" er for dette beløb den “høje" rente gives.
For mig er det mere det principielle om den måde pengeinstitutterne fører sig frem på med “mangelfulde" oplysninger overfor kunderne.