Vækskaution – lån til start af virksomhed
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Vækstfonden siger: Vækstkaution hjælper dig til at skaffe finansiering hos dit pengeinstitut til udvikling af din virksomhed eller start af ny virksomhed.
Jeg sidder med nogle patenter/rettigheder til et produkt og som nogen siger (jeg har stadig begge ben på jorden) er en verdensnyhed og en der kan genere rigtig gode indtægter.
Men al start er svær og koster. Jeg er blevet rådet til at søge vækstkaution. Er der nogen her, der ved noget, om der i så tilfælde er nogen banker der er bedre end andre?
Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål – men har en anden kommentar.
Så vidt jeg er orienteret – og det kan være forkert – så er vækst-kaution især tiltænkt igangværende virksomheder der udvider med nye aktiviteter … eller meget store iværksættesvirkskomheder. VækstFonden er blevet meget seriøse omkring deres vækst-kaution og kræver forkromede forretningsplaner og møder ansigt-til-ansigt med ledelsen i de virksomheder der skal have vækstkaution.
Hvorimod mindre iværksættere i stedet for typisk får et vækstlån, som administreres mere uafhængigt i pengeinstitutterne … og pengeinstitutterne selv foretager vurderingen af iværksætterens forretningsplan.