guldfeber
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg købte en guldbarre i 06, og overvejer et salg, da guldprisen forekommer unaturligt høj.
Er det en boble, eller er den høje guldpris kommet for at blive?
Vil SKAT kræve avancen beskattet?
Min anbefaling:
Sælg nu, da det er korrekt at priserne er ret høje p.t.
Du er selvfølgelig skatteplig af din fortjeneste.
Det ved du ikke en skid om HalliHallo, og det gør jeg forøvrigt heller ikke.
Guldpriserne tordner i vejret under finansiel og valutarisk usikkerhed!
Hvis man tror på Finanskrisen er overstået og der ikke kommer flere tumultariske tilstande i kølvandet på gældsproblemerne i Sydeuropa, Storbritannien og USA, jammen så skal man da sælge guldet.
Tror man derimod på at der kommer nye paniktilstande, jammen så kan vi se guldpriserne fordoblet i løbet af kort tid.
Generalen har teoretisk set ret. Det er sværere at spå om guldprisen, end at tilmelde sig mybanker som bruger…
Jeg deler nu Hallis mening: Vi har noget der ligner en guldboble.
Jeg vil da gerne sælge og betale skat af fortjenesten (1½ mio.) hvis jeg kunne modregne mit tab på aktier, men det kan man ikke siger min revisor.
I stedet tilråder revisor, at jeg gemmer guldbarren til jeg om fire år går på efterløn på Ibiza, ædelmetal skulle ikke være omfattet af den såkaldte “skatteflugtspakke"
Eller skal jeg finde en anden revisor?
Det må være en boble…
Skal vi gætte på, at guldpriserne går sydpå som ejendomspriserne i de kommende år?
Er det ikke klogt at sælge nu?
P.S.
Har tjekket med mit forsikringsselskab:
Jeg får ikke en krone, hvis nogen tømmer min bankboks…
Hvorfor kan jeg ikke bekræfte min mail-adresse?
Har prøvet mange gange i laaang tid…