Endnu en gang – fradrag og ATP
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hvordan udregner man præcist sit fradrag som det fremgår af forskudsopgørelsen?
Jeg får et tal jeg slet ikke kan få til at stemme – efter at have ringet derind får jeg heller ikke meget hjælp:
Personfradrag + beskæftigelsesfradrag (givet vis ganget med en faktor (100% – 3,76%), altså 0,9624, da bundskatten ikke er påvirkers af ligningsmæssige fradrag) + rentefradrag (igen, ganget en faktor) og så er der vel grøn check (divideret med trækprocentet???)
Og hvad bestemmer størrelsen af ATP-bidraget? Jeg synes den ændrer sig fra måned til måned ganske vilkårligt.
Undskyld, men hvorfor vil du have besværet med at sidde og fedte med tallene selv, når du har mulighed for at rette (næsten) lige så tosset du vil på http://www.skat.dk????
ATP-satsen er afhængig af antal arbejdstimer pr. måned for månedslønnede og pr. 14-dage for 14-dages lønnede. Du kan se de præcise satser og arbejdstimeintervaller på http://www.atp.dk.
Du er jo første og fremmest nødhjælp lige og tænke dig bare lidt om hvis du vil forstå det. Du blander pension, fradrag og skatte værdien af fradrag sammen i en pot. Se på din forskudsopgørelse. Af den fremgår det hele i forhold til det intægtsnivea du har i dag. Du er lige nød til at investere bare lidt i det selv.