Pensionistlån
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Vi sidder i gældfrit hus, som vi vil sælge om ca. 5 år (når vi begge er gået på pension).
Vi agter at optage et realkreditlån nu (op til 4 millioner), da den ene af os bliver folkepensionist. Hvad foreslår I, at vi gør? F5? Nedsparingslån? Eller hvad?
har du brug for 4 mill de næste 5 år? Du ku også bare belåne huset med 4% 30 år. Det ku så være et lån den nye ejer måske med fordel kan overtage.
Lyder som en god idé, men hvad med fx nedsparingslån. Jeg er bogstavmenneske og ikke talmenneske, så det er svært at overskue de forskellige muligheder.
Har du talt med din bank om sagen Nielsen?
Men ellers afhænger det meget af om du er en fattig eller rig pensionist, da de fattige vist ikke får ældrechek, hvis de har et bankindestående el. lign over et vist beløb på måske 60-70000 kr.
Så vælg du for en sikkerhedsskyld blot et nedsparingslån.
Jeg ville starte med en boligprioritet, medmindre I er sikre på at ville bruge pengene.
Det er jo osse en slags nedsparingslån, da man blot betaler rente af det hævede beløb.
Min mor & stedfar har sådant et lån, og er meget glade for flexibiliteten, de har bl.a finansieret deres seneste bil vi dette lån.
Hvis I skal ud at rejse og bruge pengene, ville jeg nok overveje at sælge huset, og flytte i lejlighed eller rækkehus istedet for, da rentebyrden af 4 millioner trods alt er over 180.000 kr årligt incl. adm.bidrag, ved 4% 30 år afdragsfrit.