Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
For mange år siden var der noget der hed boligopsparing, jeg sparede 20% op og lånte de 80% i kreditforening. Min bank dengang “hjalp" mig med byggelånet, da jeg 5 år senere flyttede til Brask Thomsens bank (husker ikke navnet), blev jeg ringet op på min arbejdsplads af gl.bank, dengang var private tlf.samtaler ikke tilladt – om jeg kunne være det bekendt at flytte til “ham" !!! “hjalp" vi ikke Dem med et byggelån ???. Nu skal De høre når De engang har valgt bank her i livet, osv…….. 🙂
/jet
Som ham DunJyden siger på JYSK : “Det var dengang" 🙂
Næh idag har man 2-3 bankforbindelser som privat udover kreditforening.
Jeg bruger som primære bank Danske Bank 24/7 og det er gratis. Visa/DK – MasterCard og AMEX med en forhøjet kredit. Gratis valutaveksling. Netbank regningsservice etc. Årlig udgift = 0,- og mulighed for at trække på bankens “kapicitet":-)
FIH indlån til høj rente. Ingen “bankservice" mulig
BRF indlån til høj rente + en konto med et debetkort just in case. Reserve når på rejse. Gratis
Nå men rådet i denne tråd må være:
Afhængig af renten på SU-lånet – se at få afviklet al dyr klatgæld. Det eneste gæld der i dag er værd at samle på er realkreditlån med variabel rente. Alt andet er for dyrt. Spar op. BRF har min. 25.000,- i indskud.
Det lyder åndsvagt men lev et par år som i var studerende endnu og få afviklet gæld og få sparet op. Ja og så prøv at undgå topskat.! Det er trods alt 2×400.000,- i “må" tjene før skattefar tager fat (rigtig hårdt fat!!) Ind på ratepension og/eller hold mere fri og så kan man jo bygge lidt på et håndværkerprojekt hus i sin fritid.:-)