-
Indlæg
-
17. december 2010 kl. 17:07 #165444AnonymForfatter17-12-2010 17:07
Nu må vi se om Sparekassen Lolland vil kvittere med de oprindelige vilkår. 🙂
17. december 2010 kl. 18:48 #165450thsvForfatter17-12-2010 18:48Tillægget er ikke hævet med 400%, det er blot 300%!
Tænk over hvad en 100% hævning betyder.Men den helt rette formulering, er at tillægget nu er 4 gange det oprindelige tillæg.
Vi er godt tilfredse med skiftet, og egentligt er det meget mere overskueligt med separate konti for dagligt forbrug og budgetkonto.
17. december 2010 kl. 18:54 #165452AnonymForfatter17-12-2010 18:54Beklager.
Det var en meget skidt matematisk fejl.
Den havde trukket meget ned til eksamen 😉
17. december 2010 kl. 18:57 #165454AnonymForfatter17-12-2010 18:57Til mit forsvar vil jeg pointere at niveauet herinde til tider er så lavt, at jeg sjældent selv gider gennemlæse mit eget indlæg.
Jeg laver rigtig mange fejl som jeg først opdager efter jeg trykket “Send indlæg"
17. december 2010 kl. 19:53 #165458AnonymForfatter17-12-2010 19:53Fejl bliver først synlige, når man HAR klikket “send".
Jeg er en af de “idioter", der ikke har overskud, eller måske snarere slet og ret ikke gider at sætte mig ind i “alt det med småt", og håber derfor lidt naivt på, at der snart er en der kommer med en færdigpakket løsning (gerne med punktopstilling), for hvilken bank man skal spadsere ind i, og ikke mindst; sige hvad.
Jeg fornemmer jo at der løber penge ud af kassen, men er åbenbart ude af stand til at finde et alternativ. Den pinefulde Skandia-nedslagtning, har taget mig med på et hæsligt styrtdyk helt oppe fra min uforbeholdne begejstring over Skandia, ned til decideret væmmelse over EIK, og min fascination og interesse for bankverdenen har taget et voldsomt dyk i den forbindelse.
Selvom jeg stadig kunne fælde en tåre ved tanke om Skandia, ligger det nu endelig klart at Skandia.no ikke køber os tilbage (på trods af min knæfald-email til den ansvarlige), så hvis Lolland ikke kommer med et helt fantastisk løft, så ER jeg altså smuttet.
Jeg håber at nogen af jer bankspecialister, der har viden på området, og overskud til at vurdere, vil komme med nogle friske bud på “den ultimative løsning" i den kommende tid, (efter Lolland har spillet kortene ud).
Desværre havde jeg kun fantasi til et besøg hos DB, og ærligt talt, så var jeg ikke ovenud imponeret over hvad de havde oppe i ærmet.
God jul allesammen, og tak for mange gode indlæg!
Mvh CD
18. december 2010 kl. 11:05 #165484ArnieForfatter18-12-2010 11:05Jeg savner også pioner ånden fra EIK og den super hotline service der altid var/er.
Men nu har vi skiftet til Danske bank og har fået kanon betingelser:
– Boligprioritetslån til 0,8 % mindre rente
– Gratis Visa/DK, MasterCard, American Express (alle med samme pinkode)
– Gratis netbank
– En fast rådgiver som hjælper med alt
– Kan nu hæve Udenlands valuta uden omkostninger og skulle stå med hatten i hånden i en fremmed bank
– Super effektive kundebetjening i banken – booker sig blot ind på tavle i forgang og vupti kommer rådgiver springende.Har virkelig indtryk af at de gør sig umage – men det afhænger naturligvis af hvilken afdeling man dumper ned i.
18. december 2010 kl. 11:09 #165486HalliHalloForfatter18-12-2010 11:09Alle de fortræffteligheder du lister op der, findes i stort set alle banker.
Andre har listet det samme op som dig utallige gange.
Læs i stedet det indlæg, jeg lige har lavet om Danske Banks brandt m.v.
Men hvis du er tilfreds med Danske, så er det jo godt nok.
I dit indlægs første linie mente du sikkert Skandia og ikke EIK?
18. december 2010 kl. 13:00 #165506AnonymForfatter18-12-2010 13:00ISBV er steget til 0,7 % siden ovenstående indlæg.
Medførende en rente på henholdvis 1,35 og 2,05 (Max rente 5,5%)
18. december 2010 kl. 13:17 #165514ArnieForfatter18-12-2010 13:17Det er et par månder siden jeg sidst checkede med Sydbank, Nordea, Vestjyskbank, Århus lokalbank og et par andre jeg ikke lige kan huske navnet på og ingen kunne matche tilbud jeg fik fra Danske Bank.
Så måske du vil give et eksempel på en bank der kan tilbyde boligprioritet til 2.5 %
18. december 2010 kl. 13:38 #165516AnonymForfatter18-12-2010 13:38Jeg fatter stadig ikke hvordan det kunne gå så galt. Det værste er at jeg tror skandiabanken havde overlevet finanskrisen – ja endda kommet styrket ud af den fordi deres kundesegment gennemsnitligt var signifikant bedre end den gennemsnitlige bank’s kundesegment.
Mine fremtidige økonomiske dispositioner bliver helt klart påvirket af den frygtlige udvikling det har været at være kunde i Eikbank. Forstår udemærket at du decideret væmmes ved EIK. Det gør jeg fanme også. Jeg håber sku dem der kørt skandiabanken i sænk vil have mange søvnløse nætter.
Som “TEST" utallige gange har skrevet så blev vi lovet at vi kendte renten i 30 år. Kald mig imbicil og naiv men jeg troede sku på det.
Det var et dyrt bekendtskab med EIK.
19. december 2010 kl. 20:02 #165636HalliHalloForfatter19-12-2010 20:02Hvad er det for en tavle de har i Danske Bank, som man kan booke sig ind på?
Du mener vel at man kan trække et nummer og vente i køen eller hvad?
Og hvis du trykker på rådgivning, så går det vist hurtigere end hvis du skal til kassen, hvor jeg tit oplever at man skal vente over 1/2 time eller mere (30-40 numre).
Vedr rådgivning, så kan du vist ikke uden videre komme til at tale med din rådgiver, men må bestille tid flere dage i forvejen. Det kan jeg nemlig høre, når jeg sidder og venter på at blive betjent ved kassen. Og en kop kakao får man desværre ikke mere i banken!
19. december 2010 kl. 20:44 #165640ForbrugerenForfatter19-12-2010 20:44Det er en, hvor mange kan vælge hvilken rådgiver, man vil tale med. Men så smarte er de vist ikke i Amagerbanken endnu.
19. december 2010 kl. 21:41 #165650ArnieForfatter19-12-2010 21:41Ja jeg aftalte tid med rådgiver på mail og da jeg mødte op, valgte jeg min rådgiver på skærmen og inden jeg kunne nå at tage en kop kaffe var der bid.
Min rådgiver fortalte at de får advis på deres computer når man melder ind – selv hvis de sidder i møde og lignende.
Men det er sikkert set smartere i andre banke – jeg husker blot for nogle år siden da vi sidst havde en rådgiver, her skulle man melde ankomst og så stå og se rådgiver som godt nok var ledig men travl med et eller andet…
Kassen har jeg endnu ikke haft fornøjelsen af at prøve – regner kun med at stå der hvis jeg skal købe lidt valuta – alt andet kører jo på netbank.
21. december 2010 kl. 9:54 #165744Jesper71Forfatter21-12-2010 9:54Har du hørt om Forex? , det er super nemt at veksle Valuta hos dem.
Nu lister du godt nok alle de fordelene, men ikke ulemperne (de dårlige indlånsrenter og alle de gebyrer som du ikke har i Eik).
21. december 2010 kl. 10:26 #165750AnonymForfatter21-12-2010 10:26Modtaget i dag kl.10:12
—————————————————————————————–
Kære kunde
Eik Bank fortsætter som en selvstændig enhed
Vi er glade og stolte over, at SPAR LOLLAND har valgt at købe Eik Bank og drive banken videre på uændrede vilkår som en selvstændig enhed i SPAR LOLLAND.
Det betyder, at dine renter og vilkår fortsætter uændret. Du kan fortsat benytte din Netbank på sædvanlig vis.Vi opfordrer vores kunder til at holde sig orienteret på Eik Banks hjemmeside, hvor vi løbende informerer om situationen i Eik Bank.
Overtagelsen af Eik Bank forventes at falde endeligt på plads med effekt fra den 28. februar 2011.
—————————————————————————————–…"Det betyder, at dine renter og vilkår fortsætter uændret"
Jeg er bange for at jeg er smuttet… 🙁
CD
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.