Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Det er rigtigt, men bruger man 3 mdr. fast rente, så kan man ikke sammenligne lånene.
Eik’s ( og Danske Banks som jeg har nu) er baseret på bankernes indskudsbeviser og ikke 3 mdr Cibor. Og Mybanker bruger eksempel med variabel rente så handelsbanken er ikke billigst på den type lån.
Men det ser da spændende ud med den lavere rente med 3 mdr. opsigelse, men der er et par punkter som du skal huske at undersøge hvis du springer ud i det:
1. Kan konto bruges til løn, budget og opsparing
2. Er lån over 750.000 kr sikkert – hvis banken går ned.
3. De 5000 i omkostninger kan forhandles når du skifter bank. Men ikke næste gang du ændrer lån.
Held og lykke med at få et godt og billigt boliglån.
… det giver ca. det samme, dog med et lille plus til Danske bank:
Eksempel:
Nominelt 3% omregnet til årlig rente bliver for:
Danske bank: 3,034%
Handels banken: 3,051%
Men igen det du skal være mest opmærksom på ved sammenskruede prioritets lån er om der er problem ved bank krak – for så kan det blive rigtig dyrt – da du kan risikere selv at skulle financere den del af lånet som ligger over 750.000 kr hvis banken lukker.
Jeg skifter ikke. Jeg har et lån hos DB på et par hundrede tusinde til 1,9 % i rente.
Jeg tror nu også, at man kan forhandle de 5000 næste gang man ændrer lån, men det kan nok ikke forhandles helt væk.