Bank med hjerte – Fairtradekonto???
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hejsa
Jeg har pt. Nordea som Bank hvilket giver en rente på 0,025.
Jeg har lige modtaget noget erstatning på knap 1 million, som egentlig skal gå til køb af hus så snart vi finder noget som er det værd.
Pengene skal være helt sikret, da jeg ikke tør løbe en risiko. I hvert fald så minimal som overhovedet muligt.
Derfor vil jeg lige høre jer, efter en søgning på siden om bedste rente uden binding, finder frem til Bank med hjerte og deres Fairtradekonto med 2,05% rente. Det er jo en ret stor forskel fra Nordea, men vil det kunne betale sig? Og er mine penge sikret, eller er det baggårdshandel jeg er ved at rode mig ud i?
Tidshorisonten før de skal bruges kan være alt fra 3 mdr. til 2 år.
Håber i har tid til at hjælpe mig…
Du er kun 100% sikret op til €100.000 (ca. 745.000 kr.) inklusive renter. Resten af pengene kan du så vælge at placere i en anden bank hvor du så er sikret op til endnu €100.000, med mindre du kan sætte en ægtefælle/samlever på som medkontohaver på kontoen i Bank med Hjerte. I så tilfælde er du/I dækket op til €200.000.