beregning af kurstab
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej alle
Hvis jeg optager et f5 lån på 1.000.000, løbetid 10år, hvor kursen er under 100 (ved ikke, hvad den ligger på aktuelt), hvordan beregner jeg så kurstabet?
Min hovedstol bliver vel 1.000.000 + kurstab…?
Er der nogen, der kan hjælpe mig
Hvis du skal have udbetalt 1 mio, så er der nogle tinglysningsafgifter der skal betales, der er nogle omkostninger og der er et kurstab eller -gevinst. Hvis kursen er 99, så er kurstabet 1 krone for hver 100 kroner du låner, tilsvarende hvis kursen 101 er gevinsten 1 krone per 100 kroner du låner. For et F5 ligger kursen et stykke over 100, så du har en kursgevinst.
Hvis du skal have udbetalt 1 mio, så vil hovedstolen blive udbetalt + tinglysning + omkostninger – kursgevinst/+ kurstab
Din kontante hovedstol bliver på 1.000.000 præcist, da Flekslån er kontantlån.
Kursen bruges til at beregne obl.restgælden og kontantlånsrenten.
Er dit lån afdragsfrit kan du ca. beregne obl.restgælden udfra kursen.
Skal du have en million udbetalt, skal den kontante hovedstol typisk være 10-12.000 kr højere, eller op til 15.000 mere alt efter hvor meget 1,5% stempel, der kan overføres.