Tab på aktier
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej
Købte i 2010 aktier i et firma som kort tid efter lod sig afnotere fra fondsbørsen.
Mit spørgsmål er nu om tabet herved ikke er fradragsberettiget ?
I så fald, ved i så hvor jeg skal anføre det på selvangivelsen.
Hilsen
Rasmus1
Mener du afnoteret fordi de gik konkurs eller bare afnoteret? Ikke børsnoterede aktier kan jo godt handles og for at et kurstab skal være fradragsberettiget skal du ha realiseret tabet. De nærmere regler finder du på skat hjemme side men som privat person mere jeg ikke at du umiddelbart længere kan fratrække tab med mindre du op fylder helt specifikke krav.
Hej
Selskabet lod sig afnotere på børsen og aktierne er blevet nulstillet. Selskabet er ikke gået konkurs.
Har modtaget papir fra Værdipapircentralen som bekræfter at aktienværdien er kr. o,oo
Hej
Gaffeltruckfabrikanten Dantruck har nedskrevet sin aktiekapital til nul og vedtaget den ventede afnotering. Det fremgår af referatet fra selskabets ekstraordinære generalforsamling. Sidste handelsdag for aktierne bliver den 24. september.
(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, http://www.rb-borsen.dk )
Til din orientering:
http://www.danskotc.dk/Skatteregler.php
Prøv om du kan finde den opdaterede udgave.
ok det trode jeg ikke muligt. man har nedskrevet egenkapitalen til nul og revet aktierne udsted i samme i stykker. Det virker som sådan en næsten konkurs uden mulighed for indsigelse fra aktieejerne.
vi må jo håbe at du har noget aktie gevinst du kan trække tabet fra i