Betale renter af egne penge
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg har solgt nogle obligationer og fik besked fra banken om, at pengene blev indsat på en bestmt dato. Pengene blev trukket af en anden bank samme dato. På kontoopgørelsen viser det sig, at jeg har betalt rente af mine egne penge. Kan dette være rigtigt?
Stine
Ja det er korrekt fordi bogføringsdato (den dag pengene indsættes) er forskellig fra valørdato (renteberegningsdato). Eks indsættes pengene fredag er valørdato mandag, dvs hvis pengene hæves om fredagen, skal du betale for 2 rentedage. Dette fremgår også af afregningsnotaen for de solgte obligationer.
Der står at beløbet indsættes på min konto den 17.01.11 som var en mandag, og ikke noget om hvornår jeg må hæve dem, det er for mig helt uforståeligt!
Tak for svar
Stine
Hvor meget drejer det dig om?
Hvilken bank er det, der stadig beregner sig valørdage?
Både i Skandia/Eik og i Nordea bogføres indbetalinger samme dag, de modtages, så der var du sluppet for at betale renter til banken, for at hæve pengene for tidligt.
Beløbet er 530 kr. og det er Jyske Bank.