Befordring
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej,
Nu er det godt nok et bankforum, men jeg håber der er nogen som kan hjælpe med dette 🙂
Jeg har været inde og se på min årsopgørelse i dag og der stod i første omgang at jeg skulle betale 4.000 kr. tilbage, det kunne jeg ikke forstå da renteudgifter var meldt en del under det reele billede.
Men så opdagede jeg at skat ikke havde kunnet beregne befordring med pga noget med adressen, så det meldte jeg selv, det var 19.000 kr.
Når jeg så nu går ind og ser min nye årsopgørelse står der at jeg skal have 2.700 kr. tilbage, det forstår jeg ikke helt, troede egentlig det var de 19.000 kr. minus de 4.000 kr. for hvis jeg skylder skat 4.000 kr. og de skylder mig 19.000 kr. for kørsel så burde det vel give 15.000 kr. i mit favør.
Nogen der kan forklare hvordan det fungerer?
befordringsfradraget regnes ikke med i alle skatte satserne.
hvis du kikker på din årsopgørelse eller din forskudopgørelse kan du se hvordan din skat beregnes.
Skat tager en procentdel af din indkomst, og dine fradrag reducerer skattebetalingen procentvis. (det er lidt mere kompliceret, men dette er i hovedtræk hvorledes det fungerer)
Befordringsfradrag har således en skatteværdi på lidt over 1/3 => som i dit tilfælde 6.700 af 19.000.
befordringsfradraget regnes kun med i sundheds bidraget, kommuneskatten og kirkeskatten.
Faktisk er det ret let at beregne ens skat. Som sagt kik på årsopgørelsen eller forskudopgørelsen. Det er ganske simpel mattematik.
og så spare du jo kun den skat du sku ha betalt og de er heldigvis ikke 100%.
Tak for svar, så man kan i praksis sige at det tæller for 1/3 og så passer det også 🙂