Aftale om et nyt vækstinitiativ. 2011?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej er der nogen der kan beskrive et forløb for mig; om hvordan jeg gør hvis jeg vil ha en rengørings hjælp, en gang om ugen med de nye skatte fradrags fordele?
Gem kvitteringerne (vigtigt!) hvor både materialer og løn er udspecificeret, sørg for det er et firma med cvr nummer.
Send dem ind til skat til efteråret når de får deres system op at køre.
Hvad SKAT skriver
klip start
Ordningen gælder fra 1. juni i år til og med 2013, og der er fradrag for arbejde, der er udført efter den 1. juni. Både ejere, lejere og andelshavere i helårsbolig kan få fradrag, men sommerhuse er ikke omfattet af ordningen, medmindre sommerhuset lovligt anvendes til helårsbeboelse.
Skattefradraget kan maksimalt udgøre 15.000 kr. årligt pr. person, hvilket i en gennemsnitskommune svarer til cirka 5.000 kr. efter skat. For at få fradrag skal man sikre sig dokumentation for sine udgifter i form af kontoudtog samt faktura eller eventuelt serviceattest.
– Dokumentation er nødvendig for at kunne få fradrag, Man skal derfor huske at gemme sine kontoudtog for betalingen, samt fakturaer, hvis det er en virksomhed, man har med at gøre. Hvis arbejdet udføres af en person, kan man udfylde en serviceattest med personens CPR-nummer og kontonummer. I slutningen af 2011 kan man så taste udgiften til arbejdsløn ind på skat.dk sammen med fakturanummer eller CPR-nummer, siger Henrik Kähler, kontorchef i Skatteministeriet.
Arbejde på ejendomme skal udføres af momsregistrerede virksomheder, mens serviceydelser som rengøring og børnepasning kan udføres af alle personer over 18 år.
klip slut
Ej opl,
Da der skal opgives CPR-nummer, vil det betyde at udfører personen kommer til at betale skat ?
Ja betaler man ikke skat af indtægt eller troede du man ku få fradrag for sort arbejde
Du skal naturligvis finde en skurekone med en unge, der har et uudnyttet frikort…
Det er næsten bedre end sort arbejde!
En REN win-win situation…