Fjordbank
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej – er der nogen som kan berolige mig lidt??
Jeg har haft ca. 500.000 kr. stående på en konto i Fjordbank – jeg har i dag overført pengene til en anden bank men kan jeg være sikker på, pengene også står på min konto i den anden bank på mandag? der var ingen tekniske problemer i at overføre pengene – men er lidt nervøs for om jeg også får pengene sådan uden videre vrøvl. Jeg ønsker ikke at have Finansiel Stabilitet som min fremtidige bank.
På forhånd tak for hjælpen
hilsen
Mefa
hvis dit samlede indlån var mere ind 100.000 euro kan du ha et problem ellers ikke
“Jeg ønsker ikke at have Finansiel Stabilitet som min fremtidige bank."
Hvorfor ikke?
(Finansiel Stabilitet ville i øvrigt ikke blive din bank, men ejer af din bank.)
Slå koldt vand i blodet :
Med den nye ordning pr. 1. oktober 2010 er det sikret, at du som privatkunde og erhvervskunde ikke risikerer at stå i en situation, hvor dit almindelige indskud på en lønkonto/opsparingskonto (op til en vis størrelse) ikke er tilgængelige i en periode.
Og kunderne vil således ikke umiddelbart opleve en forskel i den praktiske håndtering af deres bankforretninger. F.eks. kan kunderne stadig bruge deres betalingskort som hidtil. Ordningen betyder også, at kunderne ikke på kortere sigt skal finde en ny bankforbindelse, have nye lån, nye betalingskort m.v. Den almindelige dækning via Indskydergaranti-fonden gælder i øvrigt stadig.
Når Finansiel Stabilitet overtager et nødlidende pengeinstitut, så placeres det i et datterselskab til Finansiel Stabilitet. Men i og med at det nødlidende pengeinstitut drives med henblik på at afvikle det, skal kunderne på lidt længere sigt finde sig et nyt pengeinstitut.