Hvordan kan jeg sikre mod overtræk ved online handel?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg vil gerne give min søn mulighed for at bruge App-store, men på en måde så jeg kan styre hvor meget han bruger. Er der et særligt betalingskort eller en anden metode, hvor jeg kan sikre mig mod overtræk – altså at købet ikke gennemføres, hvis der ikke er penge på kontoen?
Visa Electron eller MasterCard Direct. Disse kort kan ikke overtrækkes og fungerer ellers som helt almindelige betalingskort.
Hej pppede
Tak for dit svar. Ved du om begge kort kan bruges i udenlandske online-butikker – og fx bruges til Apples App-store? Mvh Mads Richard
Hej Mads
Som jeg skrev før, så virker både Electron og Direct som helt almindelige Master/Visa-kort. Så ja.
TAK for det! Stor hjælp. Mvh Mads
Ja, næsten,
Hvis du skal ud og flyve kan du sikkert ikke betale med disse kort for mad og tax-free med videreom bord på flyet.
Men så kommer der jo heller ikke overtræk i den forbindelse.
Jeg ønsker kun at bruge kortet til at kunne styre online handel. Så hvis de virker helt normalt der, er det fuldt tilstrækkeligt for mig.
Mine piger kan godt hæve over med nethandel på der elektron kort. Beløbet står så først i net bank som reserveret. Så kontoen kan mærkeligt nok gå i minus via nethandel, men du sku få et skreftligt svar fra din bank
Det lyder underligt. Beløbet reserveres netop så kortet ikke går i overtræk. Netop derfor tilbydes kortet til personer under 18. Det må altså kategoriseres som særtilfælde, når noget sådan sker.
test, det er netop for at undgå overtræk, de har lavet de kort. Og derfor “fluesmækkeren" osv ikke kan bruges med det, hivs der findes det nogen steder endnu.
Så virker underligt og som en fejl. Normalt får man en fejlbesked om, at man ikke kan betale, hvis der ikke er dækning.
MasterCard Direct kan godt trækkes over, i hverfald fald Danske Banks kort.
I maj havde jeg 346 kr. stående på min konto og jeg hævede uden videre 500 kr., så kontoen gik i minus med 153 kr., og jeg modtog ingen rykker selvom jeg ikke udlignede beløbet før efter 14 dage.