Gebyr
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg overførte et beløb til udlandet. Desværre glemte jeg modtagerens kontonummer, og jeg fik en opringning fra banken, hvor jeg oplyste nummeret. Nu er jeg blevet opkrævet 375,- for samtale. Er det rimeligt?
Hvad tager bankerne for at flytte en investering eller depot til en anden bank? Når jeg ikke kan finde priserne, er det så fordi, at de kan tage næsten hvad de vil?
Nej, det er ikke rimeligt.
Priserne for at flytte til en ny bank varierer som bekendt fra bank til bank. Indhent derfor tilbud fra flere.
Er du en god kunde, så forhandle dig frem til bedre vilkår i din nuværende bank. Det er meget enkelt.
Jeg mener at have læst i nogle Danske Bank vilkår, at såfremt information er mangelfuld, så vil man blive opkrævet et gebyr.
Du kunne så i øvrigt have gjort det i din netbank til en brøkdel af prisen.
Ja det koster at glemme og beløbet ER rimeligt, idet jeg kender en person der godt nok oplyste korrekt Swift-nr. men havde forkortet kontohavernavnet og det må man ikke iflg. nogle Eban/USA-CIA regler, derfor sendte banken beløbet retur minus 400 DKK.
Den går ikke at skrive som min bekendt gjorde: J.O.Krog som kontohaver, når det korrekte er (Jakob Otto Krog)
Som ved flybillet skal navnet være lig navnet i passet 🙂