gæld i hus efter skilsmisse…?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg står overfor skilsmisse. Da mine børn og jeg flyttede ned i min mands hus, var det til salg og vil skulle finde et nyt og større hus sammen. For at imødekomme hans ønske, skrev jeg mig (desværre) på huslånet som vi nu er teknisk insolvente i.. det kan vidst sælges for 1.695000 og han skyldte 1.965000 da jeg flyttede ind (hvilket er fuldstændig uændret). Jeg blev imidlertid langtidssyg og mistede mit arbejde. Jeg mistede kort efter min mor, som jeg arvede 450.000 fra. Pengene gik til at betale sammenlagte forbrugslån, bryllup, ringe, udbetaling på bil, rejse for vores familie osv osv.. Jeg blev anbefalet af banken, ikke at betale mit su-lån ud grundet renten/fradraget. Nu står jeg jo så og har lagt så mange penge i (og ja, jeg gjorde det for vores fælles liv sammen og har jo valgt det…), men kan der gøres noget, så jeg ikke også får halvdelen af husgælden med også? Jeg synes jo at det er fair, da jeg har lagt rigeligt med penge ind.. Men men.. jeg har også selv valgt at skrive mig på…. -sådan for en tid, troede jeg 🙁
Det er en trist situation – du oplever.
Du må jo have købt halvdelen af huset – når du er medunderskriver på lånet.
D.v.s. at du samtidig er medejer på skødet på huset.
Manden har slået 2 fluer med et smæk – idet han både blev gift og solgte halvdelen af huset.
Du skal ha en god advokat på straks. Skaden kan nok ikke gøres god igen men måske kan fremtidige undgåes
Du har ret…
Ja det gør jeg..