Banker
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg var inde i banken i dag, for at sætte 72.000 kr. ind på min konto. Bankdamen spørger så, hvor jeg har pengene fra og jeg svare at det er penge, som jeg har hævet på min konto, fordi jeg overvejede at købe en bil, men fortrød og derfor sætter jeg dem ind igen. Hun tjekker så og siger at jeg ikke har hævet et beløb svarende til det. Grunden til det er at jeg arbejder, alle de dag, at banken er åben og derfor har jeg hævet dem om aftenen af flere omgange. Det kan hun godt se, men jeg føler simpelthen at jeg bliver mistænkeliggjort på det groveste. Hun sagde at det var for at kontrollere at jeg ikke var i gang med at hvidvaske penge. Også bliver jeg jo rasende! Jeg har fast arbejde og arbejder over 40 timer om ugen, så hvornår fanden skulle jeg lave sort arbejde? Men okay kan godt se det fra deres/Skats synsvinkel.
Jeg spurgte hende så om det kunne give mig problemer, at jeg har hævet så mange penge på min konto og derefter sat dem ind igen? At det vidste hun ikke.
Det er helt almindelig procedure, og spørgsmålene skal stilles.
Og selvfølgelig får det ingen konsekvenser.
Jeg skulle vise billede legitimation for at sætte 5.000 kr. ind på en vens konto i hans bank, hvis jeg ikke kunne fremvise dokumentation, kunne jeg ikke sætte pengen ind.
Så ja vi bliver tjekket i hoved og røv.
Det er bestemt af lovgivningen, der er bestemt af EU.