500.000
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej.
Jeg har en opstaring på 500.000 som jeg ikke skal bruge de næste 1,5 år.
Er meget i tvivl om hvordan jeg bedst forrenter dem. Aktier synes jeg er lidt for risikable i øjeblikket, og de 2% jeg får i banken (spar nord) er jo heller ikke noget der rigtig rykker.
Nogen der har forslag? Eller har kendskab til en bank der giver bedre i rente (ca 4% pa)??
Håber på seriøs hjælp.
mvh
Morten
Du kan da ihvertfald uden problemer få 2,50% i f.eks. Skandiabanken uden binding. Om en bank vil give 4% er jeg lidt tvivlende for. Det kan ihvertfald kun ske med en længere bindingsperiode end 1½ år. Tænk iøvrigt på, at Garantifonden kun dækker indskud op til 300.000 kr. Du bør derfor sætte pengene i 2 banker, hvis du vil være helt sikker. Hvis din bank krakker i morgen (gør den nok ikke), har du faktisk mistet 200.000 kr. med ét enkelt slag.
Det bedste råd er nok: Spørg nogle forskellige banker om bed dem give dit et tilbud.
Hej Morten,
Alternativt kan du også benytte http://www.mybanker.biz hvor du kan sætte pengene i udbud blandt 8-14 forskellige banker, som konkurrerer om at give dig den bedst mulige rente. Der bliver i øjeblikket givet ret gode renter på indlån der er bundet i over et år.
Med venlig hilsen
Nikolaj Hendriksen,
Mybanker.dk
Mybanker.biz rapporterer “Rentespændet (i sidste måned) har ligget mellem 3,25% og 3,75%."
Skandiabanken giver pt. 3,35 på et etårig fastrentekonto med lempelige regler for hævning før tiden.
Fx en BRF 3% 2008 giver lidt mere – om det kan betale kurtagen kan din bank regne ud for dig.