Indfrielse af F5 lån før tid
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Har et F5 lån afdragsfrit som udløber om 2 år. Ved at lave en refinansiering før tiden til et nyt F5 lån afdragsfri koster det 100.000. Til gengæld sparer jeg 2.500 efter skat de næste 5 år. Det giver kr. 150.000 om fem år hvis man lægger pengene til side. Er det en dårlig løsning. Man ved hvad man skal betale de næste 5 år og man ved ikke hvordan fremtiden tegner for flekslån.
Eftersom du ikke ved hvad renten ellers ville have været på dit lån om 2 år, kan du i mine øjne kun tillade dig at regne med besparelsen i 2 år – og så ser dit regnestykke ikke særligt godt ud.
At træde ud af et flekslån i utide bliver aldrig en god forretning, medmindre man vil ud i noget der har en helt anden risikoprofil – f.eks. hvis du ville over i en 3,5% fast rente.
/Michael
Jeg er helt enig med Michael V. og mon ikke også renten er ret lav om 2 år, hvor du så igen kan fortsætte 5 år frem, eller profilskifte dit lån til fx F3, eller F2.
Dumt og dyrt at indfri det nu !
I øvrigt skal du sammenligne den femårige rente nu, med den treårige rente om to år, for at så det rigtige billede (hvis du lægger om nu, har du renterisikoen i fem år fra nu, ikke fem år fra næste nuværende refinansieringstermin).