Finansbanken netbank altid nede

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • fk2001Forfatter
    Indlæg
  • #92998
    fk2001Forfatter

    Det er snart mere reglen end undtagelsen at Finansbankens netbank er ramt af nedbrud. Sommetider kan man ikke logge ind, andre gange som lige nu, kan man ikke foretage sig noget som helst når man endelig er logget ind.

    Er der nogle Finansbank-kunder der ikke oplever dette?

    #183346
    AnonymForfatter

    Hvis du logger på via sparlolland.dk, har du adgang til din netbank. Ikke super tjekket, men det virker!

    #183348
    fk2001Forfatter

    Tak for tippet, trowls. Det virker faktisk.

    #183350
    TræskonæbForfatter

    Ja, indtil for få dage siden oplevede jeg ingen problemer, men nu kan jeg overhovedet ikke logge på, ja, jeg kan ikke engang komme ind på http://www.finansbank.dk. Jeg gik ind på http://www.lollandsbank.dk i håb om der at finde et tlf.-nr. at henvende mig på angående problemet. På dette site fik jeg oplyst, at systemet ikke kan forventes at fungere med min browser, som er Google Chrome, der efterhånden er meget anvendt, og som jeg har brugt i et års tid uden problemer, også på finansbanken.dk.

    #183352
    AnonymForfatter

    Et klassisk eksempel på “if it works, don’t fix it", for der har da været problemer on/off lige siden de skiftede “hosting" fra BEC til SDC i September 2011.

    Lige PT virker http://www.finansnetbanken.dk hverken på Chrome eller Explorer, og hvor Chrome tilsyneladende re-directer http://www.finansbanken.dk til http://www.finansnetbanken.dk og DER melder “no go", melder Explorer bare pas med det samme.

    Der var også problemer da EIK skiftede, og der var STORE problemer med EIK’s udenlandsoverførsler… men det har jeg allerede hylet nok op om, men Skandias eget system virkede jo bare perfekt, og selv udenlandsoverførslerne var gratis.. suk!

    CD

    #183354
    JydenForfatter

    Nu har der i over et døgn været store problemner med de pengeinstitutter der bruger SDC eller hvad det hedder nu om dage. Jeg har bl.a. skulle ind på Spar Nords netbank,hvilket har været umuligt søndag og først på mandagen, men ville man da bare også spille med åbne kort og skrive der er problemer, men nej hele søndagen stod der at netbanken fungerede normalt, hvilket dog man blev ændret på et tidspunkt. Det er simplethen for dårligt at man søger at skjule tingenes tilstand.

    #183364
    AnonymForfatter

    Her drejer det sig om tusindvis af kunder der ikke har forbindelse
    http://www.computerworld.dk/art/218382/tusinder-af-bankkunder-uden-netbank-p-andet-d-gn?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=RSS

    Kan der kræves erstatning, ala ikke bevilget overtræk ?

    #183366
    OBSForfatter

    Lige nu ser det ud til at fungere igen. Har lige prøvet at logge på med Google Chrome.

    Grunden til at flytte den gamle EIK Bank fra BEC til SDC var selvfølgelig for at hele Spar Lolland skulle køre på den samme platform så alle medarbejderne arbejder med de samme systemer og man ikke skal supportere to systemer internt.

    #183372
    AnonymForfatter

    Det virkede også for mig, mens den anden vej med finansbanken var håbløs.
    De anbefalede noget virusbekæmpelse på logindsiden (hvor Nemid skal indtastes), men denne kunne efter installation og check fortælle, min pc IKKE var inficeret.
    Jeg bruger Firefox, og den har hidtil virket uden problemer.

    Vejen fra Finansbanken, går over til “Finansnetbanken", og denne svarer ikke i tide. Formodentlig har en programmør lavet fejl, som ikke er testet igennem, hvilket altid er kundens problem, mens man selv sjældent har et problem med sine egne fejl, men kun “gør det hele så godt som muligt" og “professionelt".

    #183976
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig giver det god mening at samle Spar-Lolland-kunderne, og “os der skifter navn hele tiden" på samme system, men hvad der imidlertid IKKE giver mening, er at vælge det tilsyneladende dårligste af disse to systemer.

    #183978
    AnonymForfatter

    Siden Lollands Bank kom til, synes jeg, det er gået ad helvede til med det gode gamle koncept fra Skandiabanken.
    Det kan da godt være, man kan logge ind på Finansbanken via Lollands Bank, men hvorfor skulle det være nødvendigt?
    Som Chryslerdude skriver koster det dyrt at overføre penge til udlandet, selvom banken i realiteten ingen omkostninger har påm det. Jeg betalte 50 (femti)for en overførsel til Sverige. Det er jo sindssygt. Og Finansbanken tror så, at de tjener på det. Ikke hos mig. Jeg har fundet andre veje.
    Jeg læser også, at de anbefaler noget virusbekæmpelse på loginsiden.
    Jeg skal nok selv bestemme, hvad der skal ligge på min PC.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.