Fordringskonto?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej allesammen!
Er der andre der har stået i samme situation hvor de har fået en fordringskonto ? Har i kunne komme videre eller lavet en aftale om at få netbank tilbage på en eller anden ?
En fordringskonto får man f.eks lavet når man misligholder et lån.
Jeg har selv haft en, da jeg ikke kunne afdrage på et lån for år tilbage.
Hvad er en fordringkonto helt præcis?
V.H.
D
Svaret gives i Google´s bøger.
Det var noget jeg lærte på HD og HA
her får du den fulde tekst.
Så må du meget gerne kopirer det herind med kildeangivelse, for der fandt jeg det bestemt ikke.
En fordringskonto er bare en konto for misligeholdt gæld. Det kan være i en bank hos Skat eller i et realkredit institut osv.
Altså reelt set bare en konto der er i minus sætter sit afdrag ind på, som så stiller og roligt går i plus?
—
Ja undsyld jeg spørger så dumt, men har ikke hørt om sådan en får. 🙂
Ja, men det vigtige er at det er misligeholdt gæld.
Det kunne være gæld der er røget til inkasso eller eller en personlig fordring til et realkredit efter du har solgt en ejendom med tab osv.
Mr R
Nårh, nu giver det mening. Tak for dine svar. 🙂