Skandiabanken og nybyggeri
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg overvejer at købe en grund og opføre et hus. Når huset står færdigt, så skal den endelige finansiering helst ske via en boligprioritet i Skandiabanken. I øjeblikket har jeg en anden bank.
Når jeg indgår kontrakt med byggefirmaet, så skal de have en garanti, så de kan være sikre på at få pengene. Garantien sker enten som alm. bankgaranti eller via transport i et byggelån. Raterne under byggeriet regner jeg med at betale via et byggelån. I betingelserne for byggelånet står der, at det endelige lån skal optages igennem banken. Så bliver det propblematisk at vælge Skandiabanken med mindre jeg flytter lånet – men så skal jeg betale oprettelsesomkostninger flere gange, og så forsvinder iden med Skandiabankens lave renter. Det nemmeste ville være at flytte til Skandiabanken inden byggeriet går i gang, men Skandiabanken tilbyder desværre ikke byggelån og jeg tror heller ikke de udsteder bankgarantier til byggefirmaer. Selvom de skulle tilbyde bankgarantier, så kan det jo blive en dyrere løsning end hvis de blot kunne tilbyde byggelån, som byggefirmaet kan få transport i.
Jeg føler mig stavnsbundet af min nuværende bank. Hvad skal jeg gøre ?
Skandiabankens priser er jo baseret på selvbetjening. Derfor fravælger man komplicerede sager, som f.eks. nybyggeri.
Man finder jo heller ikke delikatesseafdelinger i Netto og Aldi.
Det koster ikke noget at oprette lånet i SkandiaBanken (udover de offentlige omkostninger) og du skal derfor ikke betale oprettelsesgebyr to gange.