Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Det er ikke en praksis jeg har set andre skrive om før – men ok, næsten alle skriver kun om det som gør galt og når de er utilfredse, meget sjældent når de er glade og tilfredse.
I forbindelse med Århus Lokalbank/Vestjysk Bank har jeg hørt der blev fundet en løsning for de kunder der blev ramt af grænsen på de 100.000 eur.
Bertelsen skrev:
Husk og undersøg om Sparbank tilskriver renter årligt eller kun ved udløb af aftalen.
FIH tilskriver renter årligt ved 2 og 3 års binding, så du opnår rentes rente.
Derudover kan man i FIH få udbetalt de årlige tilskrevne renter uden betaling af dekort.
Den aftale jeg har indgået står der 3% p.a. Når det står således GÅR JEG UD FRA at der tilskrives renter føærste gang præcis 12 mdr. fra aftalens indgåelse. og selvf. fortløbende indtil stop.
De andre banker jeg kender har gjort det på samme vis.
Skal man virkelig tjekke/være opmærksom på om pengeinstitutter kun tilskriver rente ÉN gang i løbet af en flerårig aftale? -Jeg troede det var en selvfølge at der blev tilskrevet renter 1 gang årligt…………. Er jeg helt forkert på den?
Du får formentlig dine renter tilskrevet pr. den 31.12. hvert år.
Men jeg ved det ikke, da det selvfølgelig kan laves på mange forskellige måder. Men at de tilskriver renter på 1-årsdagen hvert år ved en 3 årlig aftale tror jeg ikke rigtig på.
Men du selvfølgelig altid læse hvad der står i betingelserne før du laver sådanne aftaler.
Det er ihvertfald sådan Vestjysk Bank gør det, så jeg vil tror andre har samme model! og så tilskrives selvf. den periode der går til ophør særskilt da den næppe er på præcis 12 mdr.