-
Indlæg
-
16. juni 2013 kl. 12:46 #199376AnonymForfatter16-06-2013 12:46
Bangee
Er vel en standard forretningslogik som er automatiseret/integreret ind bankernes software
applikationer.
(det er vel ikke uhyre sjældent at børneopsparinger flyttes ? – nok nærmere i ti tusindevis årlige transaktioner imellem PI)Tager vel en produktsælger 5 min at vælge opgørelsesdatoen i en dropdown og vælge modtager PI
SWIFT/IBAN kode og derefter trykke på eksekver knappen ? hvorefter kontoen opgøres og alle stamdata overføres16. juni 2013 kl. 12:56 #199378Mr RForfatter16-06-2013 12:56Jeg kender ikke nogen banker hvor det er automatiseret…
og hvad er det egentlig du så gerne vil diskutere vbturbo ?
Fat dog, at der er ikke nogen der siger det er specielt kompleks at flytte en børneopsparing!!!
Man kan bare ikke sammenligne en børneopsparing med en normal lønkonto.
16. juni 2013 kl. 13:14 #199380AnonymForfatter16-06-2013 13:14Der skal overføres et par informationer som allerede står i systemet.
Jamen du milde kineser, det er jo helt vildt, jeg forstår slet ikke hvordan man så kan slippe med 700 kr i gebyr, for det er jo en helt vild voldsom arbejdsopgave at overføre et par informationer til en anden bank, men de sender jo nok en brevdue, IT det gider banken da ikke beskæftige sig med (ironi kan forekomme)Til HalliHallo, jamen havde de taget 200-300 kr. så havde det da været mere rimeligt, men du har åbenbart ikke læst tråden, de kræver 700. kr, og det er ikke rimeligt for den smule arbejde.
16. juni 2013 kl. 13:16 #199382Mr RForfatter16-06-2013 13:16Disarmonia 350 kr per børneopsparing
16. juni 2013 kl. 13:38 #199384AnonymForfatter16-06-2013 13:38MR
Hvis det er insider viden du deler her?
At der ikke oprettes stamdata på en børneopsparing i databaserne og entiteterne følger en fællesstandard så data kan udveksles via EDI lyder som noget der foregår i et Uland
Overraskende at noget så banalt som en børneopsparingstransaktion (simpel forretningslogik) er manuel repetitiv beskæftigelse terapi i bankerne
Ergo: plads til yderligere effektiviseringer og afskedigelser så kunderne kan slippe med et
fair transaktionsgebyr.Prisen for 3 valg på et UI og et tryk på en knap retfærdigør i hvert fald ikke den omkostning kunderne betaler i dag.
16. juni 2013 kl. 13:40 #199386Mr RForfatter16-06-2013 13:40Hvad er det du vil diskutere vbturbo?
Ligger din interesse i at fordreje mine ord ?
16. juni 2013 kl. 13:57 #199388AnonymForfatter16-06-2013 13:57MR
Overhovedet ikke
<
>Kommenterede bare på ovenstående
At du melder dig ind og komplicere tingene og retfærdiggør bankernes ublu priser – kan jeg da ikke gøre for.
16. juni 2013 kl. 14:14 #199390BangeeForfatter16-06-2013 14:14“Tager vel en produktsælger 5 min at vælge opgørelsesdatoen i en dropdown og vælge modtager PI
SWIFT/IBAN kode og derefter trykke på eksekver knappen ? hvorefter kontoen opgøres og alle stamdata overføres"Det viser vel lidt om hvor lidt du egentlig ved om bankers it-systemter. Tror ikke du er klar over hvor gammedags nogle af disse systemer er. Der er ikke sådan en knap man bare kan trykke på
I hvert fald ikke i de banker jeg har kendskab til
Desuden er swift/iban udelukket til brug af UDENLANDSKE overførsler, ikke interne danske
16. juni 2013 kl. 14:18 #199392Mr RForfatter16-06-2013 14:18Vbturbo gætter jo bare. Han vil blot diskutere men ved ikke en skid om emnet.
16. juni 2013 kl. 14:31 #199396AnonymForfatter16-06-2013 14:31Bangee
Nej jeg aner intet om bankernes interne IT systemer (er dog i Software/Hardware branchen og gør i mikro sekunder til hverdag)
Well alle bliver jo i tudet ørene fulde med bla. de eksploderende IT udviklings/vedligeholdsomkostninger som bankerne har – det skal vi alle (kunder) høre på hver vi konfronteres med prisstigninger eller ublu gebyrer.
Jeg ved dog at de fleste banksystemer vedligeholdes i bla. COBOL (forældet syntax og teknologi)
og det er svært at finde udviklere til gammeldags crap systemer.<>
JO det er !
16. juni 2013 kl. 14:35 #199398AnonymForfatter16-06-2013 14:35MR
Du snakker udenom – jeg vil gerne debattere på et seriøst plan med dig
Men så længe du kommunikerer på Anders And level så glem detærgerligt for du har trods alt nogle gode indlæg og inputs ind imellem (bare langt imellem)
16. juni 2013 kl. 14:43 #199400BangeeForfatter16-06-2013 14:43vbturbo
<>
JO det er
øhh, nej der er der så ikke. I hvert fald ikke i de mange banker der bruger SDC som it løsning.
16. juni 2013 kl. 15:27 #199402AnonymForfatter16-06-2013 15:27Bangee
Denne her type funktionalitet er på ingen måde raketvidenskab at designe , teste og implementere
i diverse bankers software applikationer (ikke en gang særligt tidskrævende eller dyrt).Selv for en der overhovedet ikke har kendskab til branchens IT systemer.
Forenklet eksempel: 4-5 Mand i nogle dage
1 ERP mand som kender alt til transaktions scopet på software niveau
(i samarbejde med superbruger(team))udarbejder en specifikation af funktionalitet
(+ diverse beregninger)
2 En database administrator som kender entiteterne i databasen og programmerer så denne Procedure
som skal samle dataene fra databasen (typisk en som disarmonia mundi)
3 En softwareudvikler som implementerer de valgmuligheder en ansat skal have (skærmbillede)
og programmere beregningerne og kommunikationen med SOA servicen (EDI)samt henter data
fra pkt. 2 Procedure
4 En tester som validere koden bygger test cases(Unit Tests) , arkitektur , sikkerhed.
5 Superbruger(team) tester og validerer igen
6 Here you go – knappen eksistererHermed kan der frigøres adskillige tusinde mande timer
Altså hvis det er et faktum at knappen virkelig ikke findes -;)SDC og bankerne må have regnet på en (ROI) og fundet det for dyrt siden
ovenstående ikke er implementeret for laaaannng tid siden.Ellers er der da noget helt galt og SDC og andre banker skulle måske stikke næsen ned i
produktivitetskommissionens konklusioner / forslag.—————————————————-
Rystende og fordyrende for os kunder at niveauet (hos genierne) åbenlyst er så lav
Undskyld men jeg mistænker nu mere bankerne for at det er en optrækker undskyldning (dyrt gebyr)
16. juni 2013 kl. 15:38 #199404AnonymForfatter16-06-2013 15:38>>
Der er ikke sådan en knap man bare kan trykke på
>>
>>
JO det er !
>>Jeg er enig med Turbo, og hvis den mulighed ikke findes så er bankerne sgu da dummere end man har lov til at være, jeg har ingen ide om hvor mange børneopsparinger der bliver flyttet imellem bankerne, men lur mig om der ikke er en win situation i at automatisere en sådan opgave, og hvis bankerne ikke for længst har udviklet denne “knap" så tør jeg slet ikke tænke på hvordan bankernes IT systemer ellers ser ud !!!
16. juni 2013 kl. 15:49 #199406AnonymForfatter16-06-2013 15:49disarmonia mundi
Ja så har vi virkelig grund til at være foruroligede!
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.