Må man flytte penge fra sin erhvervskonto til sin privatkonto?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej.
Jeg har et spørgsmål vedr. om det er tilladt at flytte penge fra sin erhvervskonto til sin privatkonto?
Jeg har begge konto i samme bank. Mit firma er en enkeltmandsvirskomhed, og jeg har en konto hvor der står 200.000 kr. Disse skal senere bruges, men jeg regner med at have dem stående i hvertfald 6 måneder før de skal udbetales. Jeg har så en privat konto hvor jeg har et kassekredit på 250.000. Må jeg midlertidigt f.eks. flytte 150.000 kr over på min private konto, så jeg ikke skal betale så store renter på min kassekredit, eller er der nogle skatteregler for dette?
Det bestemmer du vist selv, det er jo dine penge.
Du kan klare det hele over netbanken.
Hvis du anvender virksomhedsskatteordningen kan det få betydning (betragtes som hævning) og dermed begrænse hvor meget du kan opspare til lav skat.
Hvis ikke, er der intet til hinder for at overføre pengene når det er en personlig virksomhed.
ja spørgsmålet er netop at det ikke er din penge. Du kan ikke videre låne ud af f.eks. en forudbetaling fra en kunde til din private konto.
Hvis jeg var dig ville jeg sende spørgsmålet forbi din revisor. Du giver slet ikke nok oplysninger til at det kan besvares her
ok. Tak for svar.
Jeg har tidligere fået af vide at man skal holde privat og erhvervsøkonomien hver for sig. Skulle bare lige vide om det var lige til, eller om der var nogle specefikke regler. Og det er der åbenbart.
Mvh Mark