Banker konkurrerer for lidt på priser
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Så kom Konkurrence- og forbrugerstyrelsens analyse “Konkurrencen på bankmarkedet for privatkunder" og den viser det mange af os har har sagt i mange år, at konkurrencen er alt for lille. Kun 16 % af bankerne vurderer at gebyr- og rentesatser er vigtige konkurrenceparametre.
Helt fantastisk at man kan have den opfattelse i pengeinstitutsektoren, men det viser vel bare man er i en osteklokke.
http://www.kfst.dk/service.menu/presserum/presse-2013/banker-konkurrerer-for-lidt-paa-priser/
Det er vel lige så meget kundernes skyld, hvis de ikke presser hvorfor skulle banken så sænke prisen hvis ikke kunden efterspørger det?.
Det er nu godt nok begrænset med konkorace på dette område – – Nok næærmere modsat hvem kan få det højeste gebyr og dårligste renter for kunderne.
Men de slipper da fint af sted med det. Se bare på danske bank, som allered har koste os skatteydere i danmark mere end nok. Den bank skulle være lukket, som de har gjort ved alle de mindre banker der ikke har hafte en odenligt økonomi.
Cafe: Ved du hvormeget ca. den har kostet dig i kroner og ører?
Det er da ikke bankernes skyld der ikke er megen konkurrence, det er da kunderne som ikke mener der er behov for det, idet det jo står enhver frit for at skifte.
Den manglende konkurrence i den finansielle sektor er både kundernes skyld og bankernes skyld.
Som branche har pengeinstitutsektoren stor interesse i at produkterne fremstår som differentierede, komplicerede og usammenlignelige, så kunderne opfatter et bankskifte som usikkert og vanskeligt.
På den anden side er danskerne generelt – det gælder ikke kun bankprodukter – dovne og ligegyldige overfor prissætningen på mange af de varer og tjenesteydelser, de køber.
Enig rigtigt mange kender ikke deres bank og deres gebyre eller hvad de betaler i dag.