nedskrivning af lån ved indfrielse.
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg har et forbrugslån på knap 64.000 med en rente på omkring 10 procent eller lign. Jeg betaler kun 1315 pr md på lånet da jeg er studerende. Med tanke på at afbetalingen skulle op, efter endt uddannelse. Men nu har jeg arvet nogle penge og har mulighed for at lukke min kassekredit på 45000 samt mit forbrugslån. Spørgsmålet fra mig er : Kan man med få noget ud af at spørger banken om man kan få nedskrevet noget af gælden, nu den bliver indfriet?
Svaret er ganske enkelt: Nej. Banken forærer ikke bare penge til deres kunder.
Banken “taber" jo penge ved at du indfrier din gæld, så rabat skal du ikke regne med
Nogle banken tager endda gebyr for indfrielse før tid
Hele lånets beløb er jo iberegnet renter, derfor ingen belæg for at bede om mere skulle man mene!?
Renter er noget der bliver tilskrevet løbende og er IKKE ilagt hovedstolen.
Anita
Spørg dig selv om følgende: Hvorfor skulle banken gå med til at nedskrive gælden når du har pengene til at indfri det fulde beløb? Ville du selv acceptere kun at få 10.000 kr. tilbage hvis du have lånt 15.000 kr. ud og du vidste at vedkommende havde det fulde beløb stående på kontoen?
Der er enkelte tilfælde hvor banken nedskriver en gæld, men i såfald skal gælden være temmelig gammel og misligholdt i mange år. Derudover skal gælden være forsøgt inddrevet via fogedretten og dér er du jo slet ikke.
Betal din gæld og glæd dig over at være blevet gældfri med ét slag. Det er ikke mange i din situation der kan gøre som du kan.