Lukning af min konto
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Banken har lukket min konto og vil først åbne den igen, når jeg har haft et møde med dem. Jeg er selvstændig med lille lån (ca. 200.000) jeg afdrage altid til tiden og der står en del penge på min konto (ca. 50.000) Grundet travlhed har jeg 3 gange været nødt til at aflyse et planlagt møde med banken. Jeg modtog så en sms, hvor de skrev at min konto var lukket indtil jeg kom til møde!!!!!!!!! Mødet drejer sig om større afdrag, hvilke er i orden med mig. Mit spørgsmål går på – Må de godt lukke min konto uden varsel og via en sms? Er det i det hele taget lovligt?
Vil det hjælpe hvis jeg giver dig ret? Banken vil natuligvis gerne løbende tale med deres virksomhedskunder og lige så vel som du sikker sætter tid af til at kommunikere med leverandøre og kunder skal du også ha tid til at tale med din bank.
Så uanset hvad kommer du ikke uden om det møde i banken. Se at få det gjort.
Hvilken banken er det der bruger sådan en sådan fremgangsmåde ?
Det er selvfølgelig ikke i orden!
Det banken kunne have gjort var at opsige kundeforholdet med et passende varsel, men banken kan ikke uden varsel lukke/spærre for et kundeforhold, hvor der ikke er hverken overtræk eller restance eller andre former for misligholdelse.
Såfremt du har lidt et tab kan du indklage pengeinstituttet for Pengeinstitutankenævnet, hvor du givetvis vil få medhold.