Nordea overtræder Finanstilsynets påbud om e-mail-adresse på hjemmesiden

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • PD 99Forfatter
    Indlæg
  • #94140
    PD 99Forfatter

    Finanstilsynet gav i 2012 Nordea et påbud om at vise en e-mail-adresse til banken på bankens hjemmeside – dvs. overholde e-handelsloven.

    Nordea er ikke “enig" i afgørelsen, så Nordea lader blot være med at overholde den.

    Rigtig flot kundeservice og fin respekt for myndighederne… 🙁

    Er næste trin en politianmeldelse?
    Eller hvordan får man Nordea til at overholde dansk lovgivning?

    Finanstilsynets påbud – og afvisning af Nordea dårlige undskyldninger – kan læses her:

    http://www.finanstilsynet.dk/da/Regler-og-praksis/Tilsynsreaktioner/2012/BEK-om-god-skik-3-Nordea-Bank-Danmark.aspx

    #204924
    MichaelForfatter

    Som almindelig Nordea-kunde kan man være flintrende ligeglad med det påbud. Der er udmærket adgang til at henvende sig skriftligt enten via netbanken eller via “kontakt Nordea" fra hjemmesiden. Nej, det er ikke en egentlig mailadresse, men helt ærligt altså…

    Jeg forstår simpelthen ikke relevansen i Finanstilsynets påbud hér. Der er ingen kunder der lider nød grundet denne mangel og hvis der er så skyldes det ikke en manglende email-adresse på hjemmesiden.

    #204926
    PD 99Forfatter

    Formularer og fremmede postsystemer er ikke tilstrækkelig til at overholde E-handelsloven. Det har Forbrugerombudsmanden vist allerede tidligere fastslået.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.