Banklån /
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej jeg skal høre om der er nogen som kan give et godt råd til hvad et banklån over 10 år skal forhandles til, det skal helst være fast forrentet, håber der er nogle gode råd
Er det til bolig, bil eller forbrug ?
Det er en bolig
For det første er de fleste banklån variabelt forrentede. Hvis du partout SKAL have et fastforrentet lån så må du forvente en pæn stor “forsikringspræmie" i form af en hel del højere rente.
For det andet afhænger renten af flere ting: Boligen, din økonomi, belåningsgraden osv.
Men hvis du skal have et pejlemærke så ligger renten for et boliglån med variabel rente omkring 5% for en meget god kunde med fin økonomi, 6-8% for en “medium"-kunde og omkring 10% for en mere usikker kunde og/eller bolig, beliggenhed osv.
Hej, jeg skal til at købe en andel og vil låne 800.000 kroner, jeg ved ikke meget om lån og tvivler om der kan lånes til fast rente og hvis ja, hvor er det billigst?
Hvor meget risiko er der i at tage et lån med variabelt rente?
Hej Michael
Det vil sige jeg kan være okay tilfreds med 6,2 procent fast forrentet 10 år. Mange tak for din besvarelse
6,2% i rente på et boliglån over 80% er en fin rente.
Hvem tilbyder dette som fast rente?
Hej det er Handelsbanken