markeds rente versus rente garanti
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
har netop fået tilbudt at skifte fra en rente garanti på 2% til markeds rente. Kompensationen er 18% der tilskrives mit depot.
der er 17 år til jeg går på pension
Jeg ville nok i dit tilfælde fortsætte med rentegarantien, men er jo smag og behag.
Ingen kender som bekendt fremtiden, så her er man bare nød til bare at træffe en beslutning.
Går i øvrigt ud fra at du har haft en grundig snak med rådgivere i den bank du altid anbefaler her:
DANSKE BANK
Synes umiddelbart det ligner et godt tilbud. Næsten for godt.
Min kompensation var meget større, men den garanterede rente var også højere.
Dine 18% modsvarer at pensionsselkabet regner med en gn.snitsrente på 1% de kommende 17 år, så kan du/de gøre det bedre end det skal du vælge kompensationen.
Jeg valgte kompensationen, da jeg alliugevel vil opsige/flytte denne pension og lægge den sammen med min nuværende ordning via nuværende arbejdsgiver, så der ikke skal betales administration flere steder.
Og når Halli Hallo foreslår at beholde garantien, er med næsten 100% sikkerhed bedst at opsige denne, da jeg endnu ikke har hørt et brugbart råd fra den kant.
Har Halli Hallo mon fået styr på sin bistand? Og sine udenlandske mønter for blot at nævne nogle af de tråde, narren har startet.
Tror også jeg vælger at gå i markedsrente. Har været i dialog med PFA om det før men grunden til at tilbudet fra dem kommer nu er at Finanstilsynet i følge PFA nu har gjort deres vejledning til hvordan kompensationen skal beregnes følge alt i følge PFA. En fordel er så som Thsv også nævner at jeg kan samle næste det hele i en ordning.
Må man spørge Thsv hvorlænge side det er du fik tilbudt?
Det var her i foråret i forbindelse med at PFA overtog min ordning fra Funktionær Pension.
Min rente var 4,4% før konverteringen så tillægget blev ganske stort. Ca. 75% for de ligeledes 16-17 år jeg har til pension. Desværre var der kun tale om et beskedent depot på ca. 100.000 kr fra et job i min ungdom.