Kan jeg låne penge af min faster rentefrit?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hun er jo ikke nærmeste familie.
men i andet led.
Hvis ikke rentefrit hvilken rente skal hun så opkræve af mig for at skat er tilfreds?
Til historien hører:
Hun har indført mig i hendes testamente, så når den dag kommer arver jeg alt hvad hun har.
Søg på “familielån" på Google, og du har svaret.
Det har jeg prøvet og jeg kan godt se at det ser ud til at hun går ind under familie…men jeg synes ikke det er klokkeklart når det ikke er forældre eller børn til mig.
Se på Familieadvokatens indlæg, her står det klokkeklart. Du skal endvidere være opmærksom på, at gældsbrevet skal kunne opsiges af faster til enhver tid for at Skat accepterer rentefrihed.
Hvis du ikke selv kan finde ud af at lave gældsbrevet kan du enten købe det via Familieadvokaten eller kontakte en lokal advokat.
yes… tak.
Ja det står så klart at jeg forstår det som at hun kan låne dem til mig og hun bare skal have ret til at indfri til enhver tid.
Men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal afdrage, eller om det er ligemeget.
Det fede ville jo være hvis der ingen afdrag er…. men jeg kan da godt leve med 0 nrente og så afdrag..
Men kan man afdrage så lidt som 1 kr om måneden? 🙂
Ja det kan være afdragsfrit eller med afdrag alt efter hvad I kan blive enige om.
Det må bare IKKE fremgå af gældsbrevet, at det afvikles med den årlige skattefri gave som der kan gives indenfor kredsen, børn – forældre – bedste- og oldeforældre eller samlever. Men det er under ingen omstændigheder aktuelt i dit tilfælde, hvor der er tale om en faster.