Kan man mærke tal på mastercard debit?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Ja mærkeligt spørgsmål. Har forsøgt at få svar fra danske bank men de var, som sædvanligt, ikke særligt behjælpelige.
Min mor skal have nyt betalingskort og hun er mest tryg ved et debit kort. Hun er dog meget svagtseende og skal derfor have et kort hvor hun kan “mærke" tallene. Altså ligesom på mit almindelige dankort, hvor tallene stikker ud af plastikken. Men fra min ungdom mener jeg at kunne huske, at tallene på debit kort er “flade", og ikke kan mærkes. Det er mange år siden, og kan se at danske bank netop har lanceret et nyt mastercard debet kort, og ville egentlig bare høre om nogen har et sådan kort fra danske bank, altså det kort med saldokontrol hvor man ikke kan hæve over beløbet, som kan svare på om tallene kan mærkes eller ej? Det er vigtigt, da min mor ofte shopper over nettet og skal kunne mærke tallene – hun husker nemlig også ekstremt dårligt og kan derfor ikke lære dem udenad.
Håber en venlig sjæl kan hjælpe!
Hedder MasterCard Basis og tallene er ophøjede på forsiden, du kan læse mere derom på danskebank.dk
Mastercard basis er et kredit kort i stil med dankort. Min mor vil ikke have kort med kredit, og så er debet eneste løsning var beskeden i telefonen.
Hvad er det helt præcist du gerne vil ha danske bank til?