Ophævelse af ratepension
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hvis man ophæver en ratepension før sin pensionsalder, skal man betale 60% i afgift, har jeg læst et sted på nettet.
Hvad skal mon betale i afgift, når man har nået sin pensionalder, og man har fået udbetalt ratepension i nogle år, men nu ønsker at få udbetalt resten af pensionen som et samlet beløb?
Er der nogen, der ved det?
Står svaret på side 2, jeg syntes ikke jeg rigtig at jeg kan finde det, men det er nok mig der ikke så klog.
Hvis man overhovedet kan få udbetalt en ratepension i en sum, når udbetalingerne er påbegyndt, så er beskatningen selvfølgelig også her 60%.
Så mon ikke det kan betale sig at få ordningen udbetalt løbende.
Tak for jeres reaktioner. Jeg kan – som HalliLallo – heller ikke finde svar på mit spørgsmål på side 2 i redegørelsen fra Danske Bank. Jeg tage en snak med min egen bank om sagen.
Tak for hjælpen.
“Ratepensionen skal senest
være helt udbetalt i kalenderåret 25 år efter
du nåede pensionsudbetalingsalderen og
udbetalingsperioden skal være på mindst 10
år"
“Hvis du ønsker at hæve din ratepension, før du
når din pensionsudbetalingsalder eller få den
udbetalt som et engangsbeløb, skal du betale
en afgift til staten på 60 procent"
ps fra side to
Kan kun konstatere at HH stadigvæk ikke har lært at læse og det har trådstarter tilsyneladende heller ikke.
For dem der stadig ikke har forstået det, se pensionsbeskatningslovens § 30.
Pensionsbeskatningslovens § 30 afklarer sagen endeligt, og jeg betragter hermed denne tråd som afsluttet.
Tak for hjælpen til alle.