er det et dyrt banklån?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej. Jeg har et forbrugslån på 30000 i min bank hvor jeg betaler 1425 i afdrag pr måned, og hver 3 måned betaler lige knap 1400 i rente.. er det meget? Jeg har svært ved at gennemskue det :-/
Ja det er dyrt.
Du betaler 4*1400=5600 om året i rente, gælden er 30000 hvilket giver en rente omkring (5600/30000)*100 = 18,7%
Men rente satsen står på de oversigter du får så den kender du allerede..
Ja, 1400 kr i rente på et kvartal for blot 30.000 kr er ganske meget.
Jeg skal have 280.000 kr stående til 2% i rente for at opnå den renteindtægt, og det tilbydes kun på konti med typisk 3 års binding for tiden.
Din rente er ca. 18% om året hvor f.eks. Coop Bank tilbyder kredit til 10,5%, og så bliver renten omkring 800 kr. og gælden kan afdrages hurtigere.
Kære Morten Egon Hansen
Ja, du har ret, det er mange gange svært at overskue og regne ud hvad man betaler i rente.
Du bør skifte øjeblikkeligt til Santander, der tilbyder en rente på et privatlån plus til 4,94%, jfr. deres reklame
på Mybanker. Jeg ved ikke om du kan blive kunde der, men eller må du nøjes med at prøve Coop Bank, da der
tilsyneladende er mange penge at spare for dig.
Spørgsmålet er jo så om der er nogen der vil overtage dit lån, som afhænger af din kreditværdighed, men det er da
forsøget værd.
Held og lykke!