Hvornår ændres renten på SU-lån?
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej
Jeg har igennem min studietid optaget SU-lån.
Jeg kan læse mig frem til, at så længe jeg studerer og SU-lånet er under udbetaling, så forrentes lånet med 4 %.
Når lånet så skal betales tilbage, forrentes lånet svarende til Diskontoen + et tillæg på 1 %.
Diskontoen er i øjeblikket 0 %, hvilket vil sige, at renten vil være 1 %, når jeg begynder at betale tilbage?
Mit spørgsmål går på, hvornår renten ændrer sig fra de 4 % til 1 %.
Jeg færdiggør min uddannelse i starten af 2016, hvilket vil sige, at jeg først er forpligtiget til at betale tilbage fra januar 2018.
Jeg vil dog gerne begynde at betale af allerede i 2016, hvis det betyder, at renten ændres til 1 %?
Jeg vil selvfølge betale så lidt af som muligt, da jo er den klart billigste lånemulighed jeg har.
Du vil altså starte tilbagebetalingen samtidigt med at du får udbetalt SU-lån?
Det kan ikke lade sig gøre.
Undskyld…. jeg kan ikke læse
Hvis du starter tilbagebetalingen i 2016 så går renten på 1% eller hvad gældende rente nu måtte være på det tidspunkt.
Hov, fik ikke smidt tekst ind. Men på den hjemmeside står der:
“Måneden efter du afslutter din uddannelse, forrentes dit SU-lån med en variabel rente svarende til diskontoen plus 1 %. Det gælder for lån 1, 4, 5 og 6." – Så bare bliv færdig, så får du den billige rente. 🙂
Perfekt.
Det var lige det svar jeg søgte!
Tak for hjælpen
Hvad læser du til?