Børneopsparing i puljer
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Hej Alle
Jeg ønsker at oprette en børneopsparing til min søn og investere i pujler, som indeholder aktier og obligationer.
Findes der en oversigt over de forskellige banker / puljer, som tilbyder dette, og vigtigst af alt, deres ÅOP?
Mvh
Garfield
Genovervej seriøst dit valg det lyder utroligt dyrt.
Det er jo det som jeg gerne vil have hjælp til at få opklaret. Evt var der nogle som har benyttet sig af dette og kan anbefale nogle billige puljer?
Mvh
Garfield
Drop de der puljeordninger det er alt for dyrt. I stedet bør du investere i ETF’er (se andre tråde herom på dette forum) kort fortalt er det meget lig en dansk investeringsforening (men kan være meget mere end det). Tricket er at omkostningerne er helt i bund og langt langt billigere end danske investeringsforeninger og så er det passiv forvaltning. Normalt beskattes ETF’er meget hårdt (kapitalindkomst), men det er heldigvis ligegyldigt i denne situation da børneopsparing er skattefritaget.
“Og her skal man ifølge forbrugerøkonom i Nordea Ann Lehmann Erichsen være yderst forsigtig.
»Jeg synes, at man skal være meget konservativ, når man investerer sine børns penge. Jeg har set mange eksempler på forældre, der har været opsat på at få et godt afkast og investeret i aktier, men som har mistet mange af de penge, der var tiltænkt børnene«, siger hun."
http://politiken.dk/oekonomi/privatoekonomi/ECE788844/gaa-efter-sikker-opsparing-til-boernene/
aktier eller hvad i nu kalder dem går ikke kun en vej.
Helt enig. Man skal naturligvis reducere risikoen i porteføljen i takt med at du nærmer dig udbetalingstidspunktet, ligesom man gør i sin pensionsopsparing. Men at spare op på en bankkonto når man har en investeringshorisont på 18-21 år vil være vanvittigt.