Opsparing
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Min datter er lige blevet 18 og har fået frigivet børneopsparing og børnebørnsopsparing. Pengene ( ca 90.000) skal bruges til bolig om nogle år. De fleste af dem i hvert fald. Min datter har ikke noget i mod at pengene bliver bundet i fx et år ad gangen, men så er det at jeg ser at renten for indlån nærmest ikke er over 0,5%. Og inflationen omkring 2 Hvordan sikrer vi at det ikke er penge ud i luften ved at have dem på en alm højrentekonto?
tja renten er jo hvad renten er. Alternativ er at investere dem i noget med risiko.
ikke helt klar over hvad du mener med et inflationen er 2%, synes da ikke dit indlæg er fra 2012
http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/selectvarval/saveselections.asp
Lige pt. er den højeste rente 0,9% med binding på 31 dage og det eneste reelle valg for din datter. Som 18-årig med en spinkel økonomi skal man ikke overveje risiko-investeringer af nogen art. Dukker der pludselig en passende bolig op er fleksibiliteten ved at have umiddelbar adgang til pengene langt at foretrække frem for måske et afkast på 4-5-6% og dertil hørende risici for tab på langt mere.
Så ind med pengene i enten Santander eller Norwegian.
Hvordan får du inflationen til 2%?
http://www.mybanker.dk/sammenlign/opsparing/opsparingskonto/
Ikano bank til 0,8% kan også overvejes.