Opsparing i Sverige, flytter til Danmark
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg har en opsparingskonto i Sverige, som jeg vil flytter til Danmark. Jeg er svensk statsborger og er flyttet til Danmark for 1 år siden og er fuld skattepligtig i DK. Skal jeg oplyse og betale skat af beløbet?
Du skal naturligvis betale skat af dine renteindtægter, hvad enten beløbet står på en konti i DK eller S.
Men ikke hvis jeg har tænkt mig at bruge dem, på at lukke banklån..
tror det morsdreng prøver at sige er at der i dk er skat af indtægt her under renteindtægt. Et indestående på en bank konto er formue og det beskattes ikke i DK så ja renterne har heletide været skattepligtige i DK. Det er indestående ikke uanset om du har det i danmark eller sverige eller flytter det til dk.
Hvad du bruger det på er sådan set underordnet bortset fra al det skat der er evt, er på de øl du vægler at købe i danmark. 🙂
Hej Vi har haft hus i sverige, som nu er solgt. I en svensk bank har vi en oparing til vores 4 børnebørn.
Vi har modtaget et brev fra den svenske bank at vi ikke længere kan have konto i deres bank når vi ikke har hus i sverige.
Kan vi flytte disse penge til en anden svensk bank. eller til en dansk bank.?
Med venlig hilsen
Ole Christiansen
I den danske bank bliver der så efter de danske regler for børn opsparing . Der med en anden svenske bank må du nok spørg en svensk bank om, men der lyder lidt besværligt.