Vedr. billeje og debetkort (hviket/hvor?)
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg har flere gange haft problemer med at kunne få lov til at leje bil i udlandet, f. eks i Italien via mit visa-dankort.
Det er frygtelig irriterende at stå der med håret i postkassen.
Man er jo vant til herhjemme at kunne “alt" med sit visa-dankort!
Men de vil alle have et “debetkort" i stedet.
Sådan et udsteder min bank dog ikke.
Er der nogen der ved hvilket debetkort der ville være godt (og billigt) at få fat i – og hvor henne bør jeg få det?
På forhånd tak for hjælpen.
Hej Lars,
Du må mene et kreditkort?
Et debetkort er et visa-dankort, da visa delen kun er et “debetkort"
De beder alitd om kreditkort bilforhandlerne i udlandet.
Det kan være et Mastercard credit osv.
Ja, men det gør jeg så 🙂
– Jeg har nok bare ikke helt styr på begreberne 🙂
Men hvor får jeg så bedst og billigst et kreditkort (mastercard, credit….o.s.v)?
Er det også et problem hvis du reservede en bil hos avis f.eks. Hjemme fra? Problemt er sikkerheden
Det var mærkeligt. For mit vedkommende har jeg lejet bil i Georgien, Spanien, Portugal og USA med VISA/Dankort uden problemer. Har dog ikke prøvet i Italien.
Tak for input.
Jo, den er god nok. Jeg har været ude for det nu flere gange.
Og for at undgå det fremover – for det er ikke nogen rar situation at stå i – er der så , eg spørger:
Hvor får jeg bedst og billigst et kreditkort (mastercard, credit….o.s.v), så jeg er bedre rustet i fremtiden?