Kan man sige noget bestemt for at få bank-produktet så billigt som muligt ?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Henrik (2)Forfatter
    Indlæg
  • #95807
    Henrik (2)Forfatter

    Bankerne er til for at tjene penge, men er der nogen formuleringer man kan bruge overfor banken, hvor de så skal tilbyde deres billigste produkt og ikke nødvendigvis det produkt som de tjener flere penge på ?

    Der er jo “Bekendtgørelsen om god skik for finansieller virksomheder" sidst revideret sidste år, men er det ellers lovmæssigt reguleret nogen steder ? Og handler det ellers blot om at holde øjne og øre åbne, selvom man har ikke har den store indsigt i låneforhold mv.

    #226880
    testForfatter

    Er det billigste produkt altid det bedste og det der har den højeste værdi?

    #227044
    BadboyForfatter

    Jeg er næsten 110 % sikker på af bankerne kun vil deres kunder det bedste. Ellers ville forretningen hurtigt lukke.

    Som test også skriver “Er det billigste produkt også det bedste?" Det ikke sikkert at det billigste produkt er der bedste for lige netop dig og din situation. Det kan godt være et produkt som er lidt dyre i rente eller omkostninger, ender med at blive det billigste i det lange løb.

    Jeg mener her, at du bør komme med åbent sind og spørge ind til de løsninger din rådgiver kommer med ud fra dine ønsker og behov.

    #227048
    morsdrengForfatter

    Hvis man har fulgt med i pressens artikler over de seneste år, kan man ikke undgå at vide, at bankerne ikke altid vil deres kunder det bedste, men i mange tilfælde prioriterer salg højere end god, uafhængig og neutral rådgivning.

    Der er talrige eksempler hvor banker ved deres rådgivning har “skadet" deres kunder, f.eks. Roskilde Bank og Tønder Bank for blot at nævnte nogle få, som bl.a. lod deres kunder investere i egne aktier som senere blev værdiløse pga. bankernes insolvens og konkurs. At den enkelte bankrådgiver ikke har været vidende om, at hans arbejdsplads var “et pyntet lig" ændrer ikke på, at det aldrig har været god rådgivning at lade kunden investerer alle eller en stor del af sine midler et enkelt selskab – og da slet ikke i banken selv. Der er tilfælde, hvor kunderne tabte hele deres pensionsopsparing, fordi den efter bankens råd var investeret i bankens aktier.

    Hvis du går ind på Pengeinstitutankenævnets hjemmeside og søger i deres afgørelser, bør du kunne se, at der absolut ikke er noget belæg for, at “bankerne med 110% sikkerhed kun vil deres kunder det bedste", men tværtimod mange eksempler på det modsatte.

    #227062
    testForfatter

    at der kan finde enkelte sager ændre ikke ved at man i alle salg skal se på en tidshorisont. Det er de færreste virksomheder inkl banker der har det som deres politik kun at ha kortsigtede kunde forhold.

    Mon ikke at de artikler man kan læse i dagspressen efter at en investering er gået glat er bare en lille smule farvede? Men jo der er blevet udtalt kritik at nogle kundeforhold også i banker.

    Men tilbage til hvad der bliver spurgt om. Er det billigste produkt altid det bedste og hvordan definere man den enkeltes værdi af en given ydelse eller behovdækning?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.